Bytesrätt och retur

Bytesrätt

Hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt. Det gäller ej på reavaror, elektronik, vissa kläder, specialbeställda eller kapade varor. Artiklar som ligger under rubriken Beställningsvaror och vars artikelnummer börjar med "S" (exempel: S153-010-00705-78) räknas som specialbeställda artiklar eftersom de inte finns i det ordinarie sortimentet.

Önskar du göra en retur efter 30 dagar kontaktar du Hjertmans. Beroende på vilken artikeltyp det är gör vi en bedömning om vi kan mottaga en retur. Om retur godtages av Hjertmans tillhandahåller du ett tillgodo hos oss som du kan använda vid nästa köp.

Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 10-30 % i följande fall:
- Vid retur efter 30 dagar
- Om originalförpackning är skadad/saknas

Retur

Returavi ska alltid bifogas, den laddar du ner här >>

Returer skickas till:
Hjertmans Sundsvall
Marinvägen 1
SE-856 33  Sundsvall
SWEDEN

Notera kvitto/fakturanummer, namn/kundnummer. Notera även om du önskar byta till någon annan vara eller om du önskar få ett tillgodo eller pengarna återbetalade till dig (Gäller retur inom 30 dagar).

Du betalar själv returfrakten samt ansvarar för varan tills den kommit fram oss. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom 30 dagar efter att varan returnerats.

Vill du returnera en eller flera produkter köper du en av våra returfraktsedlar. De finns för olika vikter och du väljer den som passar för det du ska skicka tillbaka. Lägg fraktsedeln i varukorgen och skriv i Orderkommentar om du vill att vi mailar returfraktsedeln eller postar den till dig. 

Välj passande returfraktsedel nedan:
0-5kg5-20kg eller 20-50kg


Fel vid leverans – du saknar produkter

Saknas en eller flera produkter i din leverans och den inte är restnoterad fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-641700. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på de saknade produkterna.

Fel vid leverans – du har fått fel produkter

Om det inträffat att en eller flera produkter skickas istället för beställda produkter. Detta kan ske då produkter med liknande specifikationer eller artikelnummer finns på samma plats på lagret, eller att en vara kan ha blivit felmärkt. Givetvis är felplock något vi arbetar med att minimera. 

Om detta har skett fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-641700. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer. Uppge artikelnummer på den produkt du saknar samt vilka produkter du fått i stället för beställd produkt.

Vi skickar dig den produkt du har beställt tillsammans med en returfraktsedel (MyPack Return). 

Observera att vi inte kommer återbetala eventuell fraktkostnad om du själv väljer att skicka tillbaka felskickade artiklar. Återkoppla alltid oss så skickar vi dig en returfraktsedel.